Fredag kväll

Igår när jag red slog det mig en tanke! när vi hade ridit runt i några minuter och vi hade börjat med våran träning tänkte jag på alla som inte rider som alltid brukar säga att det är ju bara att rida runt lite man blir ju inte alls svettig! men där har alla fel!! igår blev jag så trött, varm och svettig att jag var nära på att sluta med övningen. Men det gjorde jag inte. Man behöver både muskler och tålamod för att klara av ett helt ridpass. Och det är MINST lika jobbigt som att spela hockey eller fotboll.! Sen tänkte jag på en sak till och det var att om en kille rider på en ridskola kallas han ofta för ''bögig'' men om han spelar fotboll kallas han inte för det, eller hur? varför ska det vara så? och sedan om man kollar på världs cupen på TV i ridsport är det fler män som tävlar en kvinnor. Men även om dom männen vinner mer guld medajler än var svenska hokey landslaget gör så får ändå hockey landslaget mer uppmärksamhet!
varför?
Postat av: Johanna Ax
URL: http://johannaaxgustavsson.blogspot.com 2009-01-10 / 15:45:27

Asså du har rätt babe ! <333


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?