Resor

Okej, nu tänkte jag skriva om två helt olika resor. En som jag själv varit med om och en som jag inte varit med om. Vi kan börja med den som jag inte var med på ;) 

På sportlovet åkte några lärare på min skola iväg till Gambia för att vi har en skola där som vi skänker pengar till och då åkte dom ner dit för att titta hur arbetet går och hur dom har det. Iaf så pratade vi med en av dom lärarna idag och han berättade hur det hade vart och man kan nog inte föreställa sig det om man inte varit där tror jag. det är nog en väldig upplevelse. Både roligt och hemskt på samma gång.
* Dom sov i ler hyddor
* Det fanns ingen elektricitet
* Alla åt med händerna ur samma ''korg''
* Man fick gå på toa stående och det fanns typ inga väggar på toan
* Skolan var uppbyggd på fyra trädpinnar och täckt med elefantlöv som väggar
* Skolbarnen satt på stockar

m.m
Och det är verkligen helt sjukt! dom lever i en helt annan värld fast samtidigt i samma som vi.
Vårat problem på den lektionen var att datornerna var sega... herregud!! vilket stort problem? NOT

Som dom flesta vet nog vet så åkte jag ju till Usa i julas och var där i två veckor. Vädret där var perfekt, inte för varmt och inte för kallt. Perfekt för att hitta på olika saker varje dag. Det är många som tycker det är coolt och häftigt att åka till USA för att det är ett så stort land och det tycker ju jag med. Men när man är där känns det inte som man är där lixsom, om ni förstår? asså det är klart, allt är mycket större, billigare och ''bättre'' där. men jag önskar att jag tog vara på tiden där mycket bättre. verkligen njöt av den! och det har jag tänkt mycket på i efterhand.. tyvärr. Det finns ju dom som aldrig kommer iväg på en resa osv. Så nästa gång ska jag ta mej fan ta vara på tiden där man är! vare sig det är i norge eller i Usa.!  Fast nu i efterhand känner mig oxså att man saknar det sjukt mycket..




samma värd fast ändå så olika..

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?