Jisses Amalia!

Vilken start på dagen!
Kommer till stallet vid halv åtta för att ha jouren och då möts jag av en översvämmning i Hb's box.. shit tänkte jag. Väntar på att Birgitta ska komma och då säger hon att vattenkoppen i spiltan hade fastnat på det läget så att det bara rann vatten, som en öppen kran. Så stackars häst har stått i en sjö inatt och inte kunnat sova eller nåt. Så när Birigtta kom dit flyttade hon ju på henne fort som attan och sen började vi ösa.. och vi öste.. och vi öste. hade ju även spridit sig till boxarna bredvid så de fick vi ju tömma ur med och det var en sån jävla lervälling. Detta gjorde vi i slutet av morgonen men när jag kom skulle vi släppa ut lite hästar och jag fick ju då såklart Cphästen (unghäst) super snäll att leda oså men så kommer vi då till denna översvämmning och hon bara kastar sig bakåt med huvudet upp i bjälkarna och i lampan men hon lungade snabbt ner sig så det gick över.. 
Sedan då vid halv elva kom alla knattebarnen och det var nog rekord på knatten tror jag! Bra men jobbigt med så mycket folk överallt. Så då åkte jag hem. Ja det var min morgon det..  
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?